piatok, 19 apríla, 2024
spot_img

Nová Opel Insignia GSi (Sport Tourer 2.0 CDTi BiTurbo 4×4) vlajková loď – „Kravaťák bez kompromisov“ …

V rámci našej novej rubrike Luxury Magazine by Bedeker Gurmán sa nám dostala do rúk horúca novinka z dielní automobilky Opel. Je ňou najnovšia Insignia vo výbave GSi, ktorá vzhľadom, podvozkom a hlavne motorom spĺňa športovú eleganciu. Nová Insignia je vhodná pre rodiny, managerov, ktorý si radi doprajú najnovšie technológie, bezpečnosť, komfort, eleganciu a hlavne športový pôžitok s jazdy, ktorý si tu nájde každý. Insigniu sme mali možnosť testovať sedem dní. Hneď pri prevzatí auta od Česko – Slovenského importéra značky Opel na test, na ktorý sme sa veľmi tešili sa to celé iba začalo. Prvé dni nám neumožnili pre nepriaznivé počasie plnohodnotné zážitky, ale boli dostatočným testom auta na mokrej vozovke za dosť nepriaznivého počasia. Musíme konštatovať, že štvorkolka si s tým hravo poradila a aj v meste, dokonca aj na diaľnici nebolo cítiť žiadne jazdné zmeny či dokonca zaváhanie. Nová Insignia si s tým hravo poradila a komfortné systémy nám maximálne spríjemnili aj jazdu v takomto počasí. Po pár dňoch sa počasie zlepšilo a tak sme si mohli Insigniu nafotiť a plne otestovať, aby sme vám mohli pripraviť náš pohľad na tohto ,,športového kravaťáka,,.

Dizajn vozidla je celkovo navrhnutý a dimenzovaný pre elegantný, ale aj športový štýl. Rôzne exteriérové doplnky a úpravy dodávajú autu to „správne orechové“ v segmente elegancia a šport vrátane športových 20 palcových diskov prispôsobených pneumatikám s nízkym profilom. Tie nás podržali v každej, aj krízovej situácií a tento kolos držali v stabilite za každých okolností. Aj keď sú na aute ,,až,, dvadsať palcové nízke disky, autu to na komforte neuberá. O ten sa starajú módy jazdy, ale k tým sa dostaneme neskôr. Celkovo dizajn auta sa automobilke Opel veľmi podaril a odlišuje sa od doterajších modelov Insignia. Dizajn teda u nás jednoznačne áno.

Motor dostala Insignia dvojlitrový BiTurbo naftový agregát s výkonom 210 koní a pohonom 4×4. O komfort a hladký chod sa stará nová 8-stupňová GSi prevodovka. Musíme uznať, správa sa lepšie ako známa DSG ? Hladký chod motora s podstatne kultivovanejším chodom, ako predošlé Insignie. Vývoj išiel jednoznačne vpred. Na jednej strane nenápadný, na druhej dravý a nekompromisný. Automatická, osemstupňová nová prevodovka GSi zahrá spolu s motorom a módom SPORT tú správnu muziku, a celý kolos sa premení na dravca, ktorý vás podrží. K motoru nemáme žiadne výhrady až na jednu a tou je spotreba. Pri klasickej ,,ležérnej,, jazde sa pohybujeme okolo 7,8 – 8,4 litra nafty neodvíjajúc sa jazdy v meste, mimo mesta a na diaľnici. Keď príde na nedostatok času, dostávame sa na hodnotu 9,7l. Pri športovej jazde na doraz sme dosahovala spotreba viac ako 13 l. Na diaľnici už pri 135 kilometrovej rýchlosti sme sa so spotrebou dostali mierne nad 8,3 litra, tento údaj sa avšak neustále mení. Celková spotreba počas nášho týždeň trvajúceho testu bola 7,8 – 8,5 litra nafty. Tento údaj je menším mínusom, ale na druhej strane výkon, veľkosť a pohon vozidla si zaslúži aj niečo dobré pod zub. V tomto je nová Insignia GSi ozajstný gurmán.

Podvozok a komfort ,,Inši,, hodnotíme ako nadpriemerný. Stará sa oň klasický mód, mód SPORT a TOUR. Pri pohodovej jazde ,,tour móde,, sa auto premení na loď. Jazda je pohodlná, ničím nerušená a veľmi pokojná. Pri móde šport sa všetko zmení, riadenie je tuhšie, presnejšie, motor sa zobúdza, podvozok tvrdne. V tomto móde je GSi pripravené na zážitok a plný výkon. O pohodlie sa starajú rôzne systémy, ako napríklad parkovací asistent (áno, dokáže aj sám zaparkovať), kamery, 3D pohľad, vyhrievané a masážne predné športové, ale za to pohodlné sedačky. Zadné vyhrievané sedačky, možnosť nabíjania mobilu vzadu, aj vpredu. Bezdrôtové nabíjanie, head up display, držanie v jazdných pruhoch, dažďový a svetelný senzor. Samozrejme je tu toho omnoho viac. Pri svetelnom senzore ostaneme, zameriame sa na predné svetlá. Adaptívne LED LUX svetlomety, ktoré sú proste božské. Osvetlia aj ten najtemnejší kút sveta. Automatické prepínanie na diaľkové svetlá s vyrezávaním protiidúcich áut. Nedochádza tak ku oslepovaniu, ale svietivosť ostáva maximálna. Prelomový pokrok v technológií dodal Insignií veľké plus. V noci sme testovali a skúšali rôzne svetlá a musíme uznať, Insignia prekvapila. Svietia naozaj dobre.

Interiér tohto krásavca je zariadený elegantne a športovo. O zážitok sa starajú už spomínané predné škrupinkové športové sedačky, ktoré sú pohodlné aj na dlhé jazdy – otestované. Vyhrievanie, chladenie a masáž sedadiel je vstupenkou do sveta luxusu. Precízne spracovanie celého interiéru doplnené o zmäkčené plasty. Potešil nás aj čierny strop interiéru a výborný zvukový systém BOSE.

Hlavné plusy novej Insignie sú priestor, moderný dizajn, pokrok a technológie, LED svetlá, prevodovka, rad GSi ako taký a hlavne stabilita na vozovke, bezpečie a výkon. Nesmieme zabudnúť ani na účinné športové brzdy značky Brembo.

Mínusmi tohto auta je jeho vysoká cena, ktorá sa presahuje  52 000.- € a vyššia spotreba, čo je však podľa nás adekvátna daň za vysoký výkon, športové jazdné vlastnosti a exkluzivitu spojenú s luxusom. Klasické menšie nedostatky koncernu Opel, ale kto ich dnes nemá …

Preto môžeme nás test hodnotiť na výbornú a novej Insignii GSi dať 7,5 bodov z 10.

 

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČUJEME