sobota, 20 apríla, 2024
spot_img

Nový Opel Astra ST 1,5 CDTI – Skutočný rodinný / obchodný zástupca na kolesách

Skutočne áno. Nový Opel  Astra Caravan je presne to čo od segmentu ,,manager,, očakávame. Astra je v nižšej strednej triede veľmi známa aj ako rodinné, tak aj managérske auto na dlhé presuny. Otestovali sme astričku aj na dlhej trase a vystúpili sme svieži, čo nie u každého auta je bežné. Sedačky sú ergonomické, dobre tvarované a maximálne pohodlné. Výhľad z auta, ako aj sedenie za volantom, na mieste spolujazdca, ako aj vzadu je priam ideálny aj na dlhé trasy. Podvozok je taktiež dobre odhlučnený. Moderná 9 stupňová automatická prevodovka, ako aj pružnosť motora, odkladacie prvky sú to, čo očakávame od auta tohto segmentu.

Pod kapotou sa zatiaľ ešte ukrýva naftový motor so zdvihovým objemom 1,5 litra a 3 valcami. Avšak nové modely z továrne PSA už prechádzajú na 1,5 litrové 4-valce, Astra je z posledných modelov, ktoré tento motor ponúkjú a musí s ním ešte vydržať do najbližšej modernizácie.

O výkon sa postará 90kW (122k) pri 3 500ot./min. a krútiacim momentom 285Nm pri 1500 až 2750 ot./min. Čo nás prekvapilo bol bleskurýchlo zohriaty motor, kde už po prejdení  4km sme mali zohriaty motor na 90 stupňov. Oleju to trvalo približne 9 – 11km.

Výrobca udáva spotrebu na hranici 5,1 až 5,4 l/100km, avšak naša noha počas testu dosahovala 5,4 – 6,1 litra. Dosť veľa nemyslíte ? Spotreba mohla byť o niečo lepšia.

Cesta bola veľmi pohodlná a ubehla skutočne rýchlo. Po nastúpení do interiéru nás zaujali veľmi dobre tvarované sedadlá, ktoré okrem iného ponúkli výsuvný stred sedáku, ako je bežné u BWM a to  na podporu pri dlhšej jazde. Moderné systémy, ako napríklad jazdné pruhy, mŕtvy uhol, full led svetlomety tvorí 16 samostatných prvkov LED, ktoré reagujú na ostatné vozidlá a podľa potreby jeden alebo viacero týchto prvkov vypnú, automatické diaľkové svetlá sú v dnešnej dobe už nevyhnutnosťou.

Čo nás troška zarazilo bolo interiérové stropné a kufrové osvetlenie s klasickou žiarovkou, škoda že tam nebola led-ka. Prístrojový panel je ako u novej Insignie polo – digitálny, čo znamená, že digitálne sa zobrazuje rýchlomer, teplomer oleja a palubné napätie, zvyšok je analógový, teda otáčkomer, teplomer vody a tiež stav paliva v nádrži. V strede máme menu palubného počítača, kde si volíte od priemernej spotreby až cez stav ukazovateľa AdBlue.  Čo máme veľmi radi je funkcia Apple CarPlay, ktorá fungovalo skutočne rýchlo.

Dizajn novej Astry nastavil nové proporcie, jej modernizácia však už nešla až tak do hĺbky a nepriniesla výraznú zmenu dizajnu. To ale nevadí, pretože jej predchádzajúca verzia je stále dizajnovo podareným autíčkom. V prednej časti sa zmenili tvary masky a tvary nárazníka, LED Matrix svetlá sú stále tak isto dobré a neskutočne rýchle v automatickom prepínaní stretávacie / diaľkové. Nikto nám ,,neblikal,, takže sme sa mohli presvedčiť, že boli precízne nastavené. Jediná výhrada, svietia dosť do diaľky, len bohužiaľ do strán až tak veľmi nie, čo v horách – zákruty prípadne pri srnkách je menší mínus. Príplatok 1300 sa jednoznačne oplatí, bez toho by sme Astru nekupovali.

Nová Astra má prvotriedne bezpečnostné systémy a najnovšie technické vylepšenia bezpečnosti, ako sú napríklad:

Upozornenie na hroziacu čelnú zrážku: táto bezpečnostná funkcia automaticky zabezpečuje vizuálne a zvukové upozornenie s cieľom zabrániť čelnému nárazu alebo ho zmierniť.

Automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov: systém sleduje premávku pred vozidlom a ak zaznamená situáciu, kde hrozí zrážka, aktivuje brzdenie.

Asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu: upozorní vodiča a vyvinie jemný tlak na volant, keď vodič neúmyselne vybočí z jazdného pruhu. Asistent sledovania dopravných značiek: nepretržite zobrazuje rýchlostné obmedzenia a ďalšie dopravné značky.

Nová Astrička mala príplatkové 18 – palcové disky, teda najväčšie, aké môže Corsa mať. Vyzerajú veľmi pekne, ale práve pri tomto segmente (rodinné a biznis) auto by som zvolil pokojne aj klasické 205/55 R16, ako staršia astra aj bez hanby mala. Keď si zoberieme ešte predchodcu, konštruktéri novej Astry použili tuhšie tlmiče, čo pri práve osemnásť palcových diskoch má občas tendenciu uskočiť (zadná náprava napríklad pri dilatácií na ceste v zákrute). Podvozok inak hodnotíme veľmi kladne. Možno by sme neohrdli adaptívnymi  tlmičmi, ktoré avšak v ponuke chýbajú.

Parkovanie nikdy nebolo ľahšie. Pokročilý parkovací asistent s detekciou parkovacieho miesta a funkciou automatického riadenia vám umožní bezpečne a rýchlo zaparkovať bez najmenšej námahy. Pri práci funkcie navádzania pri parkovaní dostanete jasné pokyny, kedy sa máte pohnúť dozadu či dopredu alebo kedy máte zastaviť.

Jednoznačne môžeme odporúčať pre firemných klientov, ako napríklad obchodných zástupcov, ktorý trávia za volantom dosť veľa času. Reprezentatívne, moderné, pohodlné auto s možnosťami voľby variabilnej výbavy, ako aj s kvalitným spracovaním. Nový Opel Astra je vhodné aj ako automobil do rodiny. Je to veľmi pohodlné, dostatočne veľké vozidlo s množstvom praktických odkladacích prvkov a pružným naftovým motorom.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČUJEME