Test: Renault ESPACE Initiale Paris Blue dCi 200 EDC

Test: Renault ESPACE Initiale Paris Blue dCi 200 EDC

Do redakcie sa nám dostal úplne nový Renault Espace. Espace sme si na test preberali v Bratislave na Panónskej ulici a podrobili sme ho poriadnemu testu. Vlajková loď automobilky Renault už niekoľko generácií ponúka model Espace, ktorý sa svojou históriou a pokrokom vypracoval do úplnej dokonalosti. Jedná sa o posledný model Espace na trhu.

Začiatky modelu Espace sa píšu od roku 1984. Aktuálna (hovorí sa že posledná) má poradové číslo 5 a svoju históriu píše od roku 2015. Espace sa vyrába vo Francúzsku neďaleko obce Douai.

Posledný Espace vyvynula automobilka Renault v spolupráci s Nissanom. Espace je dlhý 4 878 mm, široký 1 888 mm a vysoký 1 675 mm. Rázvor kolies dosahuje 2 884 mm. EuroNCAP automobil v roku 2015 získal maximálny počet 5*.

Espace sa vyrába v dvoch rôznych motorizáciách, medzi najvýkonnejšie TCe 225 EDC GPF a najslabšie Blue dCi 200 EDC je rozdiel celkových 19kW (25 koní). Rozdiel v udávané spotrebe je potom zanedbateľných 2.3l / 100km. Ku kúpe motorizácie poteší ako priaznivcov benzínu, tak aj nafty, je ich totiž rovnako – 1 od každej.

Predošlé série boli skorej v štýle MPV, nový Espace išiel s dobou a nárokmi užívateľov a svoj posledný model sa vydal cestou crossovera. Opticky stojí oproti svojim predchodcom na vozovke podstatne vyššie. Oplastovanie sa ho ale nedotklo. Plast ostal ako u uných áut na prednom a zadnom nárazníku, ale na blatník sa už nedostal. Espace si teda zachováva svoju eleganciu a robustnosť.

Už pri prvej sérií sa Francúzsky dizajnéri inšpirovaly vlakom TGV a to sa prenieslo a ostalo aj pri tomto modely Espace a to hlavne na prednej maske.

Nami testovaný Espace bol v najvyššej výbave Initiale Paris. Rozprávame sa o automatickej trojzónovej klimatizácie, Nappa kože, klimatizované a masážne predné sedadlá, unikátke hlavové opierky a špičkový audiosystém Bose s 12 reproduktormi. V interiéri nájdeme krásny 8,7 palcový dotykový display, ktorý je umiestnený na výšku v strede palubovky a je zarovno so stredovým tunelom, ktorý je dostatočne široký a vysoký. Priestor v interiéri je skutočne prémiový.

Espace sme otestovali na trase približne 1 500km. Vyrazili sme v Bratislave a išli sme cez Nitru do Banskej Štiavnice a odtiaľ sme pokračovali cez Ružomberok, Žilina, Makov až do Ostravy v Česku a späť cez Trenčín do Bratislavy. Komfort nového Espace, tlmenie podvozku a hlubu od podvozka a kabíny je skoro neciteľný. Prémiová výbava, rôzne systémy a panoramatické strešné okno nám spríjemňovali celú našu cestu a únavu sme ani nepociťovali. Priemernú spotrebu sme dosahovali na priemere 7,0 – 7,8 litra na 100 kilometrov.

V ponuke je jeden benzínový a jeden naftový motor a tiež len dve výbavy (Zen a Initiale Paris).

Espace s najvýkonnejším naftovým motorom je dostupný iba v najvyššej výbave Initiale Paris, kde jeho cena dosahuje 44 690 eur. Tu si priplácať nemusíme už skoro za nič. Jedine ak tak adaptívny tempomat, head-up displej a na karosériu špeciálne lakovanie. S Espace sme veľmi spokojný a týždeň s ním strávený bol veľmi príjemný a praktický.

Technické údaje Renault ESPACE Initiale Paris Blue dCi 200 EDC
Typ motora: Vznetový radový štvorvalec
Valce / ventily: 4 / 16
Zdvihový objem (ccm): 1997
Najvyšší výkon (kW(k) / ot/min) 147 (200) / 4 000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750
Prevodovka: 6-st. automatická dvojspojková
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 9,1

AUTO/MOTO