piatok, 19 apríla, 2024
spot_img

STARÝ OTEC 

Podľa prieskumov si čoraz viac Slovákov dáva pozor na to, čo si naložia na tanier. Zloženie produktov a ich pôvod sa stále viac dostáva do popredia a množstvo „zdravých“ obchodov rastie z roka na rok. Je príjemné konštatovať, že dôvera v slovenské produkty pomaly rastie. Nuž a práve na spojení kvalitných a slovenských potravín už takmer 10. rokov stavia sieť predajní s potravinami Starý Otec.

Na začiatku bola myšlienka predávať kvalitné domáce produkty, ako boli kedysi. Bolo to v období, keď veľké reťazce dominovali trhu a ich nízke ceny likvidovali nielen lokálnych maloobchodníkov, ale aj malých výrobcov. Čo bolo ale horšie, nízka cena bola dosahovaná zahraničnými produktami slabej kvality. A práve v tomto období, konkrétne v máji 2012, sa otvorila prvá predajňa Starý Otec v Galérii Cubicon. Dnes, po takmer 10-tich rokoch, má Starý Otec otvorených 24 predajní v rámci celej Bratislavy.

Od začiatku značka Starý Otec stavila na malých a stredných slovenských výrobcov, ktorí sú nositeľmi tej pravej kvality. Častokrát pokračujú v rodinnej tradícii, idú na trh so svojím menom. A na ich produktoch je to poznať. Ich chuť a vôňa je celkom odlišná od produktov komerčnej veľkovýroby, ktoré obvykle dostanete v obchodoch.

Tromi nosnými piliermi značky Starý Otec sú vlastné výroby – mliekarenská, pekárenská a mäsová – a produkty z nich.

Ak  máte radi kvalitnú šunku, párky, klobásy alebo ste fanúšikom zabíjačkových špecialít, určite si prídete na svoje. Kvalitné suroviny, domáce recepty, žiadne separáty, žiadne zvyšky, žiadna múka, či sója, to je to, čo hľadajú zákazníci v týchto obchodoch.

Keď hovoríme o pekárni, mimoriadne obľúbené medzi zákazníkmi sú pekárenské výrobky z tzv. domáceho radu – čiže produkty vyrábané ručne, podľa domácich receptov a samozrejme s použitím kvalitných surovín, ako by boli upečené doma –  či už sú to veľmi populárne mrkvové šatôčky plnené lekvárom, perníčky, domáce keksíky, záviny, ale samozrejme i veľký výber slaných dobrôt. Nesmie chýbať klasické denné pečivo, ako sú kváskové chleby, domáce rožky, tradičné pagáče alebo pletenky.

Produkcia mliekarne je jedinečná, pretože spracúva výlučne mlieko, ktoré pochádza od jersejských kravičiek a pre svoje vynikajúce vlastnosti nesie prívlastok „mlieko budúcnosti“. V ponuke nie je len čerstvé mlieko, ale i produkty z tohto mlieka, ako sú jogurty v rôznych príchutiach, domáce maslo alebo tvaroh.

Samozrejme, okrem vlastných produktov, dáva Starý Otec vo svojich predajniach priestor i malým a stredným slovenským firmám. Každého dodávateľa pred začiatkom spolupráce navštívia, pozrú sa, ako získava suroviny, spracúva ich, skontrolujú celý proces, ako výrobok vzniká. Kritériá na zloženie produktu sú mimoriadne prísne. Nie každý výrobca je schopný ich splniť. Za celé obdobie existencie už odmietli zhruba 600 produktov, nakoľko nespĺňali štandardy.

Kvalita a zloženie výrobkov je u Starého Otca na prvom mieste. Cieľom je, aby zákazník nemusel študovať zloženie a pôvod produktov, ale pri každom produkte mal istotu kvality, čerstvosti a zloženia.

Nie nadarmo sa hovorí – ako kvalitne sa stravujete, tak kvalitne i žijete. „Kvalitné jedlo nie je len také, ktoré poteší vaše zmysly.  Za kvalitné jedlo sa vám má poďakovať celý organizmus.“

Ak preferujete kvalitné lokálne potraviny, predajne Starý Otec by ste určite mali navštíviť.

Predchádzajúci článok
Ďalší článok

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČUJEME