Dostali sme možnosť vyskúšať nový Opel Corsa s dieslovým motorom. Pod kapotou sa ukrýva 1.5 litrový motor s tradičným označením CDTi s výkonom 75kW a manuálnou prevodovkou v príťažlivej červenej farbe. Už na prvý pohľad, ako aj jeho verzia s benzínovým motorom sa nám tento typ auta veľmi páči. VW Polo, Audi A1 alebo Seat Ibiza sú automobily, ktoré majú v sebe spoločnú DNA a dokážu zaujať.
Priznáme sa hneď na začiatku, že benzínová verzia GS Line sa nám páčila nielen po motorickej stránke, ale aj svojim vzhľadom asi najviac. Na druhej strane – spotreba 4,4 litra nafty na 100 km, ktorú sme dosahovali sa nám nadmieru pozdávala a taktiež kultivovanosť chodu motora potešila. Skúšali sme si urobiť úspornejšiu jazdu do Žiliny, kde sme dosiahli hybridnú úroveň spotreby 3,5 litra ! Trasa začala v Bratislave a končila v Bratislave. Samozrejme pri dynamickej jazde sme sa dostali na 5,1 – 5,5 litra nafty ( 130 km +) pri rýchlosti pod 110 km bola spotreba menej, ako 5 litrov. Úspora novej Corsy nás skutočne šokovala. Jazda je zábavná, bezpečná a hlavne lacná.
Nový model Corsa získal v ankete AUTOBEST cenu ako európske auto s najvyššou hodnotou za vynaložené peniaze: Ide o prvé vozidlo v dejinách tohto ocenenia, ktoré začína vytvárať prepojenie medzi klasickými a novými systémami pohonu a technológiami – Corsa-e je dokonalým príkladom sprístupnenia elektrifikácie širokej verejnosti.
Výkonom sme mali benzínovú (1.2 74kW/100k) veľmi podobnú dieslovej Corsičke, ale aj vzhľadom na väčší obsah o 0,3 litra sa nám celkovo s benzínovou verziou jazdilo lepšie. Benzínová Corsa má 3 valcový motor, ktorý je prepracovane kultivovaný, no občas tam ten ten trojvalec bol cítiť.
Diesel pracuje hladko jeho chod je kultivovaný. Samozrejmosťou je aj jeho pružnosť, Naftový štvorvalec 1.5 CDTI pochádza od francúzskych inžinierov, ktorý vychádzali s BlueHDi. Koncern PSA jednoznačne naftové motory robiť vie a je v nich proste frajer. Zoberme si klasické kuriérske dodávky, ktoré denne dostávajú zabrať na extrémnych limitoch pri nízkej údržbe a s používaním nie vždy najkvalitnejšieho paliva dosahujú životnosť viac ako 700 000 km bez zásadných porúch. Napríklad taký Peugeot Boxer.
V skratke čo to BlueHDi vlastne je ? Technológia BlueHDi vyvinutá skupinou PSA spája filter pevných častíc (FAP) so selektívnou katalytickou redukciou (SCR). Technológia BlueHDi je v súčasnosti najúčinnejšie riešenie na zníženie emisií škodlivín na trhu. V oblasti znižovania vplyvu dieselových motorov na životné prostredie si značka PEUGEOT vďaka tejto technológii udržiava aj naďalej svoj náskok pred konkurenciou.Motory 1.5 BlueHDi a 2.0 BlueHDi poháňajú vozidláPEUGEOT 208, 2008, 301, 308, 308 SW, 3008, 508,5008, Rifter, Traveller, Expert a Boxer
Pretože náš test je porovnávací, informácie o zmenách oproti predošlým modelom, si môžete pozrieť tu: http://bedekergurman.sk/novy-opel-corsa-gs-line-mestsky-atlet-ktory-sa-pozera-do-buducna/.
Exteriérovo sa zmenil farebný dizajn, naše sympatie si najviac získala výbava GS Line, ktorá je podľa nás pre toento automobil jednoducho to pravé orechové. Interiérovo sa zmenil farebný dizajn, tu sa nám viac páčila tmavšia palubová doska, pri výbave GS Line nám červená lišta dosť prekážala. Sedadlá už nie sú športové, no stále sú pohodlné aj na dlhšiu jazdu. Absencia chrómových pedálov je mínusom, na druhej strane, cena je nižšia, kto si na to nepotrpí bude spokojný a ušetrí. Taktiež režim jazdy ,,Šport,, budeme hladať márne.
Čo sa týka ovládacích prvkov v interiéri, naša hlavná výhrada smeruje na umiestnenie páčky smeroviek a stieračov, ktoré sú pomerne vysoko. Kľučka na dverách v interiéri je zas príliš nízko. Toto sú designové prvky, ktoré nám vadili asi najviac.
Corsa patrí do skupiny automobilov, ktoré sa nám veľmi páčia a značka Opel pri novej Corse (v rade GS Line) to urobila presne podľa nášho gusta. Jazda v benzínovej aj naftovej verzií je nadmieru príjemná, ovládacie prvky, ako napríklad rádio, klimatizácia a odkladacie prvky sú priam geniálne umiestnené. Toto novej Corse musíme uznať. Exteriérovo určite zaujme, dizajn je šmrncnutý modernými prvkami – ide jednoducho s dobou. Nezahanbí mladého, zrelého a neodmietne ani obchodného riaditeľa. Skutočne sa jedná o vhodné auto – univerzál, ktorý ponúkne množstvo moderných vychytávok, čo je v súčasnosti už nevyhnutnosťou.
Ach, ten výfuk ! Takto sme si povzdychli pri prvom pohľade na novú Corsu zozadu. Kovová rúrka, ktorej proste chýba pri tejto farebnej kombinácii čierna lesklá koncovka. Toto Corse neodpustíme (samozrejme záleží od stupňa výbavy a voľby jednotlivých komponentov), avšak možnosť voľby výfuku sme nenašli ani pri individuálnej konfigurácií verzie GS Line. Vyskladať si Corsu, ako aj každý Opel môžete prehľadne na ich stránke, možností je veľa.
Ku tejto fotke doplníme neskutočne dobrý nápad konštruktérov. Ovládanie hlasitosti pod obrazovkou funguje otáčaním iba povrchom, takže stred v ktorom je vyznačená zapínanie, ostáva stále zvislo. Možno maličkosť, ale nás takáto vec, keď sa autami zaoberáme a baví nás to dosť vytáča, určite to poznáte.
Ako uzavrieť túto našu ,,porovnávačku,, ? Najviac nás oslovila výbava GS Line, na druhej strane diesel motor nás skutočne zaujal a milo prekvapil. Za jazdu, spracovanie a celkový dojem hovoríme Áno.