Do našej redakcie sa dostala nová Corsa s benzínovým motorom 1.2 (74kW/100k) vo výbave GS Line. Nová Corsa prešla zásadnou zmenou svojho ,,ja,, O kúsok narástla (4cm, rázvor o 3 cm) a o kúsok je nižšie pri zemi a to o celých 5 cm. Preto je nová Corsa na pohľad športovejšia a nezaprie v sebe francúzske korene (Peugeot 208).
Testovaný exemplár, ktorý sme dostali na test zvýrazňuje výbava GS Line, ktorá obsahuje športové nárazníky, chrómovú koncovku výfuku, kombináciu čierneho stropu v interiéri vozidla, ako aj športové sedadlá alebo chrómové pedále. Čierna strecha vozidla je dodávaná so spojlerom, ktorý prispieva k športovému vzhľadu novej Corsy.
Interiér prešiel tiež rekonštrukciou oproti svojmu predchodcovi. Palubná doska novej Corsy pôsobí minimalisticky, avšak zaujímavé tvary si stále drží. Oproti Peugeotu 208 sa nám jej interiér páči viacej. Peugeot má totiž dosť malý volant, čo nie každému vyhovuje. Corsa ho má tak akurát.
Čo je chvályhodné, že panel na ovládanie klimatizácie ostal klasický, nemusíme teda klikať po dispeji. Čo je chválihodnejšie ešte viac je samostatné tlačítko na vypnutie varovania pri vybočení z jazdného pruhu. Stačí ho vypnúť raz a aj po ďalšom naštartovaní ostane vypnutý.
V stredovom paneli sa nachádza 7-palcový ,,infotainment,, displey, ktorého grafiku poznáme z tých menších áut v skupine PSA.
Dobré uloženie ovládacích prvkov, kvalitné materiály a moderné prvky.
Príjemné sedenie v športových sedačkách, ktorý by mohli mať trošku tuhšie bočnice. Pútavo spracované sú rámiky okolo rádia, odkladacích prvkov a v okolí páky, čo dodáva športový, ale aj luxusný dojem. Medzi klasickými budíkmi sa nachádza väčší 3,5-palcový farebný display, ktorý má dobré a moderné spracovanie.
Mínusom interiéru na sedadle spolujazdca je nemožnosť jeho výškového nastavenia. Sedadlo je totiž od výroby dosť vysoko. Tiež nám chýbala lakťová opierka, tá by potešila hladne pri používaní automatickej, ale aj manuálnej prevodovky.
Zadné sedadlá sa celkom otestovať nedali pretože sa nám nepodarilo do nich celkom dobre zmestiť. Za sedadlom spolujazdca to išlo (spolujazdec musí byť menšej postavy), avšak pri sedení nás trápila strecha, ktorá “masírovala” hlavu. Nezabúdajme na to, že ide o menšie mestské auto, kde nemôžeme na zadných sedadlách očakávať priestor ako v limuzínach.
Batožinový priestor oproti predošlej Corse narástol o 24 litrov a 74mm a to na 309 litrov, škoda že je nakladacia hrana dosť vysoko a všimli sme si aj absenciu dvojitého dna.
Corsa váhovo zhodila 108 kg, ľahší je totiž celohliníkový motor. Raritou je hliníková kapota čo je v tomto segmente áut unikátne.
Corsu sme testovali na väčších diskoch “obutých” na Nokianoch WR A4, ktoré aj pri mestskej jazde bolo dosť počuť. Váhovo sa teda šetrilo aj pri odhlučnení vozidla. Jazda nerovnosťami nás avšak prekvapila. Pri mestskej jazde nemôžeme komfortu a odozve podvozku nič vyčítať pri rýchlosti 110-130 km je to už mierne horšie. Taktiež odletujúci štrk sa výraznejším plechovým zvukom ozýval dosť často.
Pod kapotou sa ukrýva 3 valcový motor, ktorý je veľmi dobre vyvážený počas jazdy, aj pri voľnobehu. Napríklad pri čakaní v aute nie je cítiť vibrácie tak silno, ako u iných 3 valcových motorov porovnateľných vozidiel z dielne VW Group. Odozva na plyn je veľmi dobrá a plynulá, pružnosť motora je na veľmi dobrej úrovni. Potešilo aj zladenie prevodovky s motorom, jazdiť novú Corsu sme si skutočne užili.
Priemernú spotrebu sme mali okolo 5,9-6,1 litra. Zvuk motora bol veľmi kultivovaný a pekný. Pri jazde ,,šport,, sa spod kapoty ozýval silnejší, ale stále kultivovaný zvuk. Corsu môžeme prirovnať ostrejšej verzií OPC, ale viac pre mesto a bežnejších vodičov.
Pozrime sa ešte na svetlomety. Predné aj zadné využívajú technológiu LED. Predné dokonca LED Matrix svetlá, ktoré sú v tejto triede skutočným unikátom. Samozrejmosťou je aj automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, za ktoré si však treba priplatiť ešte približne 600,- €
Pre zhrnutie: Na prvý pohľad pekné, moderné a pútavé autíčko. Príjemný interiér, množstvo bezpečnostných prvkov a asistentov, veľmi príjemné šoférovanie, manévrovanie a parkovanie. Výber motorov, modelov a doplnkov na dobrej úrovni, pokrok oproti predchádzajúcemu modelu je veľké. Pohodlné, ergonomické, pekné línie. Dobrá spotreba, pružnosť motora. Dobre spracovaný podvozok. Príjemné radenie rýchlostných stupňov. Nová Corsa je veľmi fotogenická a vieme si ju predstaviť skutočne všade, či už na nákupoch, výlety dokonca aj na dovolenke pri mori. Oproti konkurencií ako Peugeot 208, VW Polo sa nám dizajn ,,korzátka,, páči viac. Peugeot má totiž príliš malý volant, čo nám osobne podstatne vadilo a interiér Volkswagenu je dosť konzervatívny.
Osobne by sme si toto auto vedeli predstaviť vo svojej garáži a preto ho odporúčame. Ak sa pýtate, či kúpiť/nekúpiť tak naša odpoveď je áno.