streda, 4 decembra, 2024
spot_img

Nový Opel Zafira life – Skutočne ako z inej planéty…

Opel Zafira life, ktorá sa dostala aj do naše redakcie na test bola dlho očakávaným testom na ktorý sme sa skutočne tešili. Neskutočné možnosti a zážitky, ktoré sa vám v spojení s týmto autom otvoria sú až neskutočné. Môžete cestovať, preskumávať a bádať skutočne všade. Nemyslím tým teraz iba krajinu, ale aj možnosti, ktoré vám toto auto dokáže poskytnúť. Iba také odkladacie mieste sú skutočne presne tam, kde by ste ích nečakali a tam kde práce chcete. Spracovanie, možnosti úprav sedačiek, jazdných módov, ako aj konfort a jazda je skutočne ako z inej planéty.

Novú Zafiru life sme vyskúšali skutočne vo všetkom. Vrhli sme sa teda na cestu ku Štrbskému Plesu z Bratislavy a naspäť. Hotel sme si ani nehľadali, nakoľko sme išli dvaja a rozhodli sme sa využiť skrytý potenciál auta na jednoduchý nocľah. Zobrali sme si teda dve nafukovacie madrace, baterku a cesta mohla začať. Neskutočné, pohodlie ako aj jazdný zážitok je na tento segment auta výborný.

Cesta sa začala suchou vozovkou kde si si skúsili aj rýchlosť, ktorá aj pri vyšších rýchlostiach je dobre zvládnuteľná aj pre menej skúseného vodiča. Ako u iných testovaných vozidiel v podobnom segmente nám Zafira life vôbec nemala tendenciu plávať, priečiť sa vyššej rýchlosti a to aj za dosť zlých poveternostných podmienkach, ktoré po približne hodine jazdy vystriedal dosť silný dážď, kde až nad 120km/h sme mali menšie problémy, čo je ale pri ,,dodávke,, celkom bežné. Spotrebu sme mali okolo 7 litrov nafty.

Čo sa týka mojich dojmov za volantom. Možnosti nastavenia sedadla, laktovej opierky, ako aj všetkého ostatného priepeli ku maximálnemu komfortu, ako aj zážitku z jazdy. Kilometre iba nabiehali, ale nepocitoval som ich tak, ako u iných áut v tomto segmente. Ako som sa nenazdal a odbočoval som na Poprad – Tatry. Ceska skutočne ubehla veľmi rýchlo. Dali sme si menšiu prestávku a dotankovali sme približne za 18,23.- Euro ( 1,014 euro Slovnaft).

Kolega ako spolujazdec si cestu pochvaloval tiež, skúšal aj jazdu na zadných sedačkách a o pohodlie sa báť nemusel.

,,Jazdu hodnotím ako veľmi pohodlnú a ničím nerušenú. Nakoľko som šoférovať nemusel mal som si možnosť všímať aj iných vecí, čo ma napríklad veľmi potešilo je sedenie za vodičom, kde si môžem sklopiť vedlajšie operadlo, sklopiť stolík a dokonca sa aj napojiť na klasickú elektrickú zásuvku, čiže nazveme to pojazdná kancelária ? Myslím že áno. Aby som bol nerušený zatiahol som si aj roletku na okne, aby ma skutočne nič nerušilo. Večer som nevidel dobre na klávesnicu, nič sa nedeje, na strope je to priam ako v lietadle, nastavil som si ,,fúkanie,, ako aj osvetlenie presne podľa mojich predstáv a skutočne jazdu som využil na prácu, ktorú môžem smelo priblížiť aj na pohodlnú kanceláriu.

Chýbala už iba kávička, čo sme rýchlo zmenili zastávkou na Slovnaft pumpe, kde sme si jedno presso dopriali. Či sa jedná teda o jazdu na dovolenku, bežné presuny, firemné cesty jednoznačne jedno veľké áno. Zafira life prišla ako by priam z nebies a splnila moje ideály o cestách. Tak kde som sa na prednom sedadle tlačil a nudil, som teraz plnohodnotne využil a to nadštandardne na prácu, samozrejme viem si to predstaviť aj na relax, čo tak taký film ? ,, Keď sme s auta vystúpili, nepocitovali sme žiadnu stuhlosť svalov, ani vyčerpanosť, práve naopak. Cesta bola presne taká, ako mala. Ak sa niekto bojí dlhých ciest, Zafira Life to jednoznačne vyvráti.

Pozri sa pod kapotu. Tam sa ukrýva dvojlitrový turbodieselom s výkonom 130 kW (177 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Veľmi slušné, ako sme čakali ,,lenivé,, auto sme tútu fámu okamžite vyvrátili. Motor sa pri tom aj za studena správa neskutočne kultivovane a nemá ten klasický ,,diesel,, zvuk.

Čo potešilo bola 8 stupňová automatická prevodovka, ktorá radila veľmi hladko a áno konečne to môžem povedať, neškodila motoru podtáčaním. Držala ho pekne tak, aby si každý dobrý milovník auta radil. Tlačidlom ,,M,, vedľa otočného voliča  je pre aktiváciu plne manuálneho režimu, v ktorom si elektronika nechá iba ochranné funkcie, aby sa motor nepretočil alebo nepodtočil.

Samozrejme nájdeme tu aj možnosť piatich jazdných režimov, ako napríklad sneh, blato a ďaľšie, ktoré napomáhajú prípadnú situáciu zvládnuť.

Keď si to zhrnieme boli sme testom očarený a novej Zafiri life tak môžeme jednoznačne povedať áno a budeme ju s hrdosťou odporúčať vzhladom na segment, cenovku a možnosti, ako aj konfort a jazdné vlastnosti je to priam predurčené auto pre rodiny, ale aj podnikanie, dokonca aj takých obchodný riaditeľ môže stráviť cestu ako v 1. Triede leteckých spoločností. Po menšom preskúmení webu opel, sme našli skutočne krásne možnosti konfigurácie novej Zafiri life, myslíme že na svoje si príde skutočne každý.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČUJEME